مراسم «روانشناسی در آموزش زبان انگلیسی» با هدف ارتقای مهارت‌های زبان‌آموزی و افزایش انگیزه دانشجویان، روز گذشته در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه علم و هنر برگزار شد. این مراسم که شامل ارائه‌های علمی به زبان انگلیسی توسط دانشجویان گروه زبان انگلیسی بود، فرصتی برای بحث و تبادل نظر در زمینه روانشناسی و روش‌های مؤثر یادگیری زبان فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر، مراسم علمی و آموزشی با عنوان «روانشناسی در آموزش زبان انگلیسی» روز گذشته در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم انسانی برگزار شد. این مراسم که با هدف ارتقای دانش و مهارت‌های زبان‌آموزی دانشجویان رشته زبان انگلیسی برگزار گردید، شامل ارائه‌های علمی و جذاب توسط دانشجویان این گروه به زبان انگلیسی بود. این برنامه فرصتی مناسب برای تبادل نظر علمی و ایجاد انگیزه در دانشجویان به‌وجود آورد.

در این مراسم، دانشجویان گروه زبان انگلیسی با ارائه‌های متنوع و کاربردی به زبان انگلیسی، به بررسی مفاهیم روانشناسی در فرآیند یادگیری زبان پرداختند. آنها موضوعات مختلفی مانند تأثیر انگیزه و هیجان در یادگیری زبان، شیوه‌های یادگیری مؤثر و نقش روانشناسی شناختی در تدریس زبان را مورد بحث و بررسی قرار دادند. این ارائه‌ها شامل تحقیقاتی بود که از تجربیات فردی دانشجویان و یافته‌های علمی در زمینه‌های مختلف روانشناسی بهره می‌برد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مراسم، ارائه‌های کاملاً به زبان انگلیسی بود که این امر نه تنها به تقویت مهارت‌های زبان‌آموزی دانشجویان کمک کرد بلکه فرصتی برای آنها فراهم نمود تا دانش علمی خود را در یک محیط بین‌المللی و حرفه‌ای به نمایش بگذارند. این موضوع باعث شد که فضای مراسم به‌طور جدی و علمی‌تر دنبال شود و هم‌زمان، انگیزه و اعتماد به نفس دانشجویان در بیان مطالب علمی و دانشگاهی افزایش یابد.

در حاشیه این مراسم، «دکتر رضیه فلاح» مدیر گروه زبان انگلیسی دانشگاه، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری چنین جلساتی، اظهار داشت: «هدف اصلی برگزاری این‌گونه جلسات علمی، ایجاد انگیزه و شوق بیشتر برای دانشجویان است. ما به‌دنبال آن هستیم که دانشجویان نه تنها در زمینه‌های زبان‌شناسی، بلکه در سایر جنبه‌های علمی نیز توانمند شوند. روانشناسی در یادگیری زبان یکی از موضوعات بسیار مهم است که به ما کمک می‌کند تا روش‌های بهتری برای تدریس و یادگیری زبان‌های خارجی ارائه دهیم. برگزاری چنین جلساتی می‌تواند به ارتقای سطح علمی دانشجویان و ایجاد ارتباط بین نظریه‌ها و عملیاتی که در کلاس‌های زبان‌آموزی استفاده می‌شود، کمک کند.»

این مراسم با استقبال چشمگیر دانشجویان مواجه شد و فضای پرانرژی و تعاملی در آن حاکم بود. پس از پایان ارائه‌ها، از دانشجوی برتر که بهترین و کامل‌ترین مطالب را ارائه داد، تقدیر به عمل آمد. همچنین، در پایان مراسم، نشست‌های کوچکی برای بحث و تبادل نظر میان دانشجویان و اساتید برگزار شد که این نشست‌ها فرصت مناسبی برای گسترش آگاهی‌ها و ایجاد دیدگاه‌های جدید در خصوص مباحث مختلف روانشناسی در آموزش زبان انگلیسی بود.

برگزاری این‌گونه مراسم‌ها و نشست‌ها در دانشگاه علم و هنر نشان‌دهنده تعهد این دانشگاه به ارتقای کیفیت آموزشی و علمی دانشجویان است. در آینده نیز این نوع برنامه‌ها ادامه خواهد داشت تا به دانشجویان در زمینه‌های مختلف علمی کمک شود و بتوانند با بهترین شیوه‌ها و تکنیک‌های یادگیری آشنا شوند.


Science & Arts University
  • دانشکده فنی و مهندسی:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۰
  • دانشکده علوم انسانی:
    یزد، میدان عالِم، انتهای بلوار شهدای گمنام
  • ۸۹۱۵۸-۱۳۱۳۰
  • (۰۳۵)۳۸۲۰۷۱۸۰-۷
  • (۰۳۵)۳۸۳۰۲۱۸۴
  • دانشکده هنر:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۴
  • info [at] sau.ac.ir