به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر، رقابتهای برنامهنویسی المپیک فناوری 2024 بهعنوان یکی از معتبرترین رویدادهای برنامهنویسی، با هدف گردهمایی نخبگان و استعدادهای برتر این حوزه برگزار شد. این رقابتها فرصتی بینظیر برای شرکتکنندگان فراهم کرد تا مهارتها، خلاقیت و دانش فنی خود را در یک محیط رقابتی و هیجانانگیز به نمایش بگذارند. هدف از این مسابقات، شناسایی و پرورش توانمندیهای برجسته در برنامهنویسی و همچنین یادگیری و تبادل دانش و تجربیات میان شرکتکنندگان بود. با شرکت در این مسابقه، نخبگان میتوانند ابتکارات خود را به جهان نشان دهند و در کنار بهترینهای این حوزه، تجربهای منحصر به فرد کسب کنند.
رقابتهای المپیک فناوری شامل دو مرحله است: مرحله انتخابی و مرحله نهایی. مرحله انتخابی بهصورت آنلاین در سامانه مسابقات کوئرا برگزار شد و از میان حدود 600 تیم، تنها 100 تیم برتر موفق به راهیابی به مرحله نهایی شدند. رقابت فینال نیز در تاریخ 7 آبان 1403 بهصورت حضوری در پارک فناوری پردیس برگزار شد.
تیم دانشگاه علم و هنر با نام Script Square، متشکل از دانشجویان مهندسی کامپیوتر، آقایان عرفان جبلی و علی محمد امید پناه، با ارائه پاسخهای به موقع و حل مسائل پیچیده در مسابقات، موفق به کسب مقام اول و مدال طلا شدند. این افتخار نهتنها نمایانگر توانمندیهای برجسته این دانشجویان در برنامهنویسی است، بلکه نشاندهنده تعهد و تلاشهای مستمر آنها برای دستیابی به موفقیتهای بیشتر در این حوزه نیز میباشد.
این موفقیت همچنین تأکیدی بر حمایتهای مستمر دانشگاه علم و هنر از نخبگان و ایجاد بستری مناسب برای پرورش استعدادهای جوان است. دانشگاه علم و هنر با افتخار به این قهرمانی مینگرد و برای تمامی دانشجویان خود آرزوی موفقیتهای بیشتر دارد.