به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر، مرکز کارآفرینی و اشتغال این دانشگاه در ادامه سلسله دورههای آموزشی و ترویجی خود در زمینه فیلمسازی و ایدهپردازی، اقدام به برگزاری جلسهای خلاقانه و آموزشی برای دانشجویان علاقمند کرد. این دورهها که توسط منتورهای دانشگاه هدایت میشوند، با هدف ترویج تفکر خلاق و مهارتهای کارآفرینی برگزار میشوند.
در سومین جلسه از این دورهها، یکی از روشهای منحصربهفرد برای آموزش مفاهیم تیمسازی و همکاری گروهی، استفاده از چالش ماکارونی بود. این چالش که به مدت ۱۸ دقیقه به طول انجامید، با هدف ارتقای مهارتهایی نظیر کنترل منابع، تیمسازی، تصمیمگیری در لحظه، مهارتهای حل مسئله و زمانبندی به اجرا درآمد.
در این چالش، شرکتکنندگان با استفاده از مواد اولیه سادهای مانند ماکارونی و نوار چسب، تلاش کردند تا با همکاری گروهی، سازهای استوار و بلندتر از دیگر تیمها بسازند. این فعالیت نه تنها به تقویت روحیه همکاری و همافزایی در گروهها کمک کرد، بلکه مهارتهای مدیریت زمان و تفکر خلاق را در بین شرکتکنندگان به چالش کشید.
بر اساس بازخوردهای دریافت شده از شرکتکنندگان، این نوع چالشها به طور مؤثری توانستند به بهبود تعاملات گروهی، تصمیمگیری مؤثر و حل مسائل در شرایط محدود و زمانبر کمک کنند. منتورهای مرکز کارآفرینی و اشتغال نیز بر این باورند که چنین فعالیتهایی نقش کلیدی در توسعه مهارتهای کلیدی مورد نیاز در فضای کارآفرینی و ایدهپردازی ایفا میکنند.
مرکز کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علم و هنر با هدف ایجاد بستری برای پرورش خلاقیت و نوآوری در بین دانشجویان، برنامههای متنوعی را در حوزه کارآفرینی و اشتغال طراحی و اجرا میکند. این مرکز با ارائه دورههای آموزشی و رویدادهای ترویجی، به دنبال ایجاد انگیزه و توانمندسازی دانشجویان برای تبدیل ایدههای نوآورانه به کسبوکارهای موفق است. با توجه به استقبال گسترده دانشجویان از این دورهها و موفقیتهای حاصل از آنها، انتظار میرود که این فعالیتها در آینده نیز با گستردگی بیشتری ادامه یابد.
دانشگاه علم و هنر با پشتیبانی از این برنامهها و بهرهگیری از ظرفیتهای علمی و آموزشی خود، به دنبال آن است که دانشجویان را به نیرویی پیشرو و موثر در دنیای کارآفرینی و صنعت تبدیل کند.