رئیس دانشگاه علم و هنر یزد از ایجاد بزرگترین مرکز هوش مصنوعی استان خبر داد و این دانشگاه را یکی از برترین‌ها در جهاد دانشگاهی از لحاظ چاپ مقالات علمی معرفی کرد. وی همچنین به فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و ارتباطات گسترده این دانشگاه با صنایع و نهادهای کارآفرینی اشاره کرد و از توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر، «دکتر محمدحسین طالبی» رئیس این دانشگاه، در نشست خبری روز سه‌شنبه با اشاره به سابقه دانشگاه گفت: دانشگاه علم و هنر، وابسته به جهاد دانشگاهی، از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را به عنوان یک مؤسسه آموزشی در اردکان آغاز کرد. این دانشگاه با هدف تأمین نیروی انسانی متخصص و ماهر، بر اساس رسالت فرهنگی جهاد دانشگاهی تأسیس شد و به مرور زمان در سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۲ در اشکذر و مرکز استان گسترش یافت. پس از رشد و تعالی علمی، این مرکز در سال ۱۳۹۲ به دانشگاه ارتقا یافت و اکنون با قریب به ۹ هزار دانشجو، ۵۴۰ عضو هیأت علمی و ۲۰۰ کادر اداری فعالیت می‌کند.

طالبی با اشاره به جایگاه دانشگاه در استان اظهار داشت: دانشگاه علم و هنر بعد از دانشگاه یزد از نظر تعداد دانشجو در رتبه دوم قرار دارد و در حال حاضر در ۷۹ کد رشته تحصیلی، در سه دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی، و هنر و معماری، به ارائه آموزش از مقاطع کاردانی تا دکتری می‌پردازد.

وی با تأکید بر ظرفیت‌های زیرساختی دانشگاه افزود: این دانشگاه در حال حاضر با بیش از ۲۶ هکتار زمین و ۱۱۷ هزار متر مربع فضای آموزشی، کارگاهی و ورزشی فعالیت می‌کند. همچنین، بیش از ۴۶ درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در رشته‌های مرتبط با صنعت مشغول به کار هستند.

رئیس دانشگاه علم و هنر همچنین به جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در رتبه ششم چاپ مقالات در ژورنال‌های جهان اسلام و زیر رتبه دهم در ژورنال‌های داخلی قرار دارد و دومین دانشگاه برتر در جهاددانشگاهی کشور از نظر مقالات چاپ شده است. علاوه بر این، دانشگاه دارای هفت شرکت دانش‌بنیان فعال است و به تازگی بزرگترین مرکز هوش مصنوعی استان را راه‌اندازی کرده است.

وی از فارغ‌التحصیلی اولین دوره دانشجویان رشته طلا و جواهرات در ۳۱ شهریورماه خبر داد و افزود: با توجه به نیازهای جامعه و سند آمایش استان، دانشگاه علم و هنر گام‌های مؤثری در جهت توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی برداشته و دو رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد شامل مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیک و مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت، به زودی به رشته‌های دانشگاه اضافه می‌شود.

طالبی همچنین با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه، گفت: قریب ۹۵ درصد دانشجویان این دانشگاه بومی هستند، اما با این حال چهار خوابگاه برای دانشجویان غیربومی فراهم شده است. در بخش مشاوره نیز، مرکز مشاوره انتخاب رشته دانشگاه از هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و خدمات مشاوره‌ای رایگان به پذیرفته‌شدگان کنکور ارائه خواهد داد.

وی از فعالیت هفت شرکت دانش بنیان در این دانشگاه خبر داد و با اشاره به راه اندازی رشته هوش مصنوعی در این دانشگاه، از ایجاد بزرگترین مرکز هوش مصنوعی در استان خبر داد.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره انتخاب رشته در این دانشگاه بیان کرد: این مرکز از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند و به صورت رایگان با بهره مندی از اساتید خبره به پذیرفته شدگان کنکور مشاوره خواهد داد.

رئیس دانشگاه علم و هنر یزد با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی در اولویت این دانشگاه قرار دارد، گفت: قریب ۹۰ تا ۹۵ درصد دانشجویان این دانشگاه بومی هستند با این حال هم اکنون چهار خوابگاه دانشجویی در این دانشگاه برای دانشجویان غیربومی ایجاد شده است.


Science & Arts University
  • دانشکده فنی و مهندسی:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۰
  • دانشکده علوم انسانی:
    یزد، میدان عالِم، انتهای بلوار شهدای گمنام
  • ۸۹۱۵۸-۱۳۱۳۰
  • (۰۳۵)۳۸۲۰۷۱۸۰-۷
  • (۰۳۵)۳۸۳۰۲۱۸۴
  • دانشکده هنر:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۴
  • info [at] sau.ac.ir