در آستانه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، در دیدار رئیس و مدیران دانشگاه علم و هنر و سازمان جهاددانشگاهی استان با استاندار یزد، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه و ترور مذبوحانه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در کشورمان، خواستار اعمال تنبیه سخت علیه رژیم سفاک صهونیستی و عوامل این اقدام شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر، استاندار یزد با اشاره به اهمیت دانشگاهی فکر کردن و جهادی عمل کردن، جهاددانشگاهی را یک مجموعه آرمانی و هدفمند در حوزه علم و فناوری دانست.

در این نشست صمیمی که به مناسبت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، «دکتر محمدحسین طالبی» رئیس دانشگاه علم و هنر وابسته به جهاددانشگاهی استان نیز در این نشست طی سخنانی کوتاه از زحمات و نگاه جهادی استاندار قدردانی کرد و گفت: دانشگاه علم و هنر با ۸۵۰۰ نفر دانشجو یکی از بازوهای علمی استان محسوب می‌شود و تلاش دارد در رسالتی که برعهده آن گذاشته شده، بیش از پیش کارآمدتر و موثرتر عمل کند.

وی توضیحاتی نیز در زمینه فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های آموزشی و علمی به ویژه در حوزه جذب شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت در راستای تحقق محورهای «یزد نوین»، ارائه کرد.

در این دیدار، «دکتر مهران فاطمی» مجموعه جهاددانشگاهی را یک مجموعه ریشه‌دار در آب و خاک انقلاب اسلامی و به واقع از مولودهای مبارک انقلاب خواند و گفت: جهاددانشگاهی یک مجموعه آرمانی و هدفمند در حوزه علم و فناوری است چرا که دانشگاهی فکر کردن و جهادی عمل کردن قطعاً سخت و دشوار است.

استاندار با تاکید بر این که هر تلاشی را نمی‌توان جهاد اطلاق کرد،‌ گفت: تلاشی مصداق جهاد است که دقیقاً در مقابل دشمن باشد و کسی که در این فرایند جان خود را از دست بدهد، به عنوان شهید شناخته می‌شود.

وی با اشاره به آیات و روایات در خصوص اهمیت دستیابی به علم و فناوری و اهتمام کشور به این موضوع، افزود: امیدواریم یکی از تجلی‌گاه‌های دسترسی کشورمان به علم دور از دسترس مجموعه جهاددانشگاهی باشد و اگر مقام معظم رهبری از جهاددانشگاهی به عنوان یکی از پایه‌های انقلاب اسلامی یاد می‌کنند بر اساس همین نگاه است.

فاطمی با اشاره به جنایات رژیم کودک کش صهوینستی در غزه، گفت: متاسفانه این جنایات که روی تمام جنایات گذشته تاریخ بشریت را سفید کرده، با حمایت کشورهایی با قدمت اندک مانند آمریکا ولی برخوردار از دانش و فناوری انجام می‌‎شود که نشان از اهمیت و قدرت علم و دانش دارد.

وی با بیان این که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل نیز به اتکای همین علم و فناوری انجام شد، گفت: اخیراً ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا نیز به این قدرت جمهوری اسلامی اذعان داشته است.

استاندار در بخشی از سخنانش خاطرنشان کرد: اگر گفتمان دانشگاه در جامعه به رسمیت شناخته شود و دانشگاه و جهاددانشگاهی بتواند جایگاه خود را در این تغییر و تحولات ببینند و در سمت درست تاریخ قرار بگیرند، قطعاً جنس کار مسئولان کشور و بقا و آینده کشورمان تضمین می‌شود.

وی با تاکید بر این که قطعاً مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی امید دارند، این امیدواری را یک فرصت بزرگ پیش روی جهاددانشگاهی خواند و ابراز امیدواری کرد حس تعلق سازمانی در مجموعه جهاددانشگاهی در بدنه جدید این سازمان همچنان حفظ شود و هدف‌گذاری اولیه و متفاوت این مجموعه از سایر مجموعه‌ها تقویت شود.

فاطمی گفت: امیدواریم جهاددانشگاهی دریچه اصلی رسوخ علم و فناوری به حوزه های مختلف باشد و فعالیت‌های این مجموعه کاربردی براساس نظام  مسائل کشور انجام شود تا جایگاه جهاددانشگاهی در مسیر توسعه کشور به رسمیت شناخته شود.

وی بر لزوم تفهیم وجه تمایز جهاددانشگاهی با سایر مجموعه‌های علمی و دانشگاهی در هفته سالگرد تاسیس این نهاد تاکید کرد و ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط جهاددانشگاهی در بخش‌هایی مانند آموزش، گفت: باید آموزش واحدهای صنعتی که حوزه وسیعی است را با توجه به درآمد هزینه‌ای مدیریت شدن جهاددانشگاهی مورد اهتمام قرار گیرد و با همکاری بخش‌هایی مانند شرکت شهرک‌های صنعتی استان در این حوزه بیش از پیش فعالیت شود.

فاطمی در پایان نیز موضوعات طراحی شده در سند «یزد نوین» را کارشناسی شده خواند و با بیان این که هر مدیریتی در استان می‌تواند در این حوزه فعالیت کند و امیدواریم فعالیت‌های جهاددانشگاهی در محورهایی مانند آب، معدن و علم و فناوری براساس این سند تداوم یابد.

«محمدرضا دهقانی» رئیس سازمان جهاددانشگاهی یزد هم در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت شهادت «اسماعیل هنیه» و محکومیت این اقدام رژیم منحوس صهوینسیتی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی پس از شکل‌گیری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، در جهت رسالت خود یعنی ارتباط بین دانشگاه و مردم فعالیت کرده است.

وی  گفت: مقام معظم رهبری جهاددانشگاهی را یکی از رویش‌های اصلی انقلاب اسلامی خواندند و امیدواریم بتوانیم عهده‌دار خوبی برای وظایف محوله باشیم.

دهقانی در مورد جهاددانشگاهی یزد نیز گفت: جهاد یزد در سال ۱۳۷۱ پایه‌گذاری شد و فعالیت خود را از سال ۷۳ در قالب واحد جهاددانشگاهی ادامه داد و از سال ۱۳۹۳ در ردیف ۱۲ سازمان جهاددانشگاهی در کشور جای گرفته است.

وی یکی از حوزه‌های فعالیتی جهاددانشگاهی را آموزش شامل آموزش عالی در قالب دانشگاه علم و هنر و آموزش‌های کوتاه مدت، کارکنان دولت و اخیراً نیز فعالیت در زمینه برگزاری آزمون‌ها ذکر کرد و گفت: کانون ارزیابی در جهاددانشگاهی براساس سند «یزدنوین» راه‌اندازی و تاکنون طی چندین دوره برای اداره و سازمان‌های مختلف ارزیابی صورت داده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان با اشاره به فعالیت بزرگترین مرکز خاک و مصالح ساختمانی استان در این مجموعه، افزود: جهاددانشگاهی یزد دارای یک آزمایشگاه تشخیص طبی و نمایندگی بانک خون بند ناف است و در حوزه فرهنگی نیز علاوه بر خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، دارای شعبه ایسپا و مرکز تولیدات کالاهای فرهنگی و دیگر بخش‌هاست.

وی از اجرای دو طرح داناب و سوادآبی به عنوان طرح‌های فرهنگ‌سازی به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی کارگزار شرکت شهرک‌های در  خوشه زیلو  بوده که به عنوان یکی از خوشه‌های برتر کشور شناخته شده است.

دهقانی از تلاش جهاددانشگاهی استان برای راه اندازی مرکزی جهت درمان دیابت از طریق طب سنتی با همکاری پژهشکده گیاهان دارویی کشور و نیز راه اندازی مرکز سلامت خانواده با همکاری پژوهشکده سرطان جهاددانشگاهی خبر داد و افزود: اخیراً نیز مرکز خدمات سازمانی را در جهاددانشگاهی راه اندازی کردیم که می‌تواند انواع خدمات سازمانی از آموزش تا طب کار را به دستگاه‌ها ارائه کند.

وی از دغدغه‌های مهم استان را اجرای سند یزد نوین ذکر کرد و گفت: محورهای این سند و ظرفیت‌های فراوان شبکه جهاددانشگاهی کشور بررسی شده و معتقدیم از طریق ظرفیت‌ها سهم خوبی در زمینه اجرای این سند ایفا کنیم به طوری که هم اکنون نیز محورهایی مانند آب، قطعه سازی، معدن و راه آهن فعالیت‌هایی را پیش می‌بریم.


Science & Arts University
  • دانشکده فنی و مهندسی:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۰
  • دانشکده علوم انسانی:
    یزد، میدان عالِم، انتهای بلوار شهدای گمنام
  • ۸۹۱۵۸-۱۳۱۳۰
  • (۰۳۵)۳۸۲۰۷۱۸۰-۷
  • (۰۳۵)۳۸۳۰۲۱۸۴
  • دانشکده هنر:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۴
  • info [at] sau.ac.ir