دکتر برزگری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی جزئیات کلاسهای آموزش الکترونیک (آنلاین) دانشگاه علم و هنر را گزارش داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر، دکتر برزگری در خصوص فعالیت های انجام شده در امر آموزش دانشجویان اشاره کرد: در پی تداوم شرایط موجود جامعه در خصوص شیوع ویروس کرونا و با توجه به توصیه وزارت علوم تحقیقات و فناوری مبنی بر عدم تعطیلی آموزش و با رویکرد حمایت از حقوق مادی و معنوی دانشجویان و همچنین بهره‌برداری حداکثری از امکانات آموزشی موجود، امکان ارائه کلاس‌های این دانشگاه به صورت مجازی فراهم گردید.

وی در ادامه اشاره کرد : دانشگاه علم و هنر پس از مطالعات و بررسی های فراوان و نظر سنجی از دانشگاههای مطرح کشور نسبت به خرید و بهره برداری سامانه آموزش الکترونیکی در قالب LMS فارسی بصورت برخط اقدام نمود. در این راستا با توجه به ضرورت بارگذاری اطلاعات آموزشی بلافاصله نسبت به خدمات گیری سیستم پشتیبانی و بارگذاری اطلاعات لازم از سیستم گلستان اقدام نموده و نهایتا از تاریخ 23 فروردین 1399 کار اجرای آموزش برخط آغاز گردید.

وی افزود: پیش از راه اندازی سامانه آنلاین به آدرس sau.iranlms.org در تاریخ 23 فروردین، حوزه معاونت آموزش با همراهی و همکاری حوزه فناوری اطلاعات ، آموزش حدود 600 نفر از اساتید مدعو و اعضای هیات علمی را، طی چندین مرحله در دستور کار قرار داده که این مرحله با توجه به حجم نسبتا بالای اساتید دانشگاه،  حدود 10 روز از  تعطیلات نوروز را به خود اختصاص داد. از طرفی  با توجه به اهمیت پشتیبانی آموزش انلاین در حین برقراری سامانه برخط، با برنامه ریزی منسجم و با تشکیل گروههای مختلفی از حوزه معاونت آموزش، حوزه معاونت پشتیبانی، حوزه فناوری اطلاعات و همچنین روابط عمومی دانشگاه،  ضمن آموزش تخصصی حدود 40 نفر از افراد مذکور در ایام نوروز، نسبت به برنامه ریزی و تقسیم وظایف و پاسخگویی از سه روش تلفنی، فضای مجازی  و سایت دانشگاه به  همه مخاطبین سامانه ( اساتید و دانشجویان) اقدامات لازم صورت پذیرفت. تیم پشتیبانی مذکور هم اکنون از ساعت 7:15 الی 21 در حال پاسخگویی به مشکلات احتمالی مخاطبین این سامانه می باشند.

معاون دانشگاه علم و هنر همچنین افزود: تا پیش از راه اندازی سامانه آنلاین مذکور، جهت رفع خلاء آموزشی دانشجویان به همت کارشناسان فناوری اطلاعات راه اندازی سامانه LMS بصورت آفلاین نیز در دستور کار قرار گرفت که تولید محتوای آموزشی توسط اساتید دانشگاه محصول این اقدام می باشد.

 وی گفت: بدیهی است که تا عادی شدن شرایط جامعه و امکان حضور فیزیکی افراد، روند آموزش های مجازی در این دانشگاه ادامه خواهد داشت و قطعا همکاری مستمر دانشجویان عزیز و اساتید گرامی در موفقیت دانشگاه تاثیر بسزایی دارد.

 معاون آموزشی دانشگاه تاکیدکرد: برنامه آموزشی کلاس‌های مجازی دقیقا طبق برنامه‌های‌‌ کلاسی عادی پیگیری می‌شود و در حال حاضر برای ساعات حضور همزمان بیش از 2000 دانشجو به صورت آنلاین ظرفیت ایجاد شده که که این امر قابل توجه است.

دکتر برزگری افزود: در روزهای  اول با اشکالات کمی مواجه بودیم که در تجارب اولیه آموزش الکترونیک امری طبیعی محسوب می شد. خوشبختانه با تلاش مستمر همکاران دانشگاه مشکلات موجود بسیار کم رنگ شده  و در حال حاضر نیز به صورت مستمر در حال ارتقای این مهم می باشیم.

در پایان ایشان از همراهی دلسوزانه همه همکاران اعم از اساتید محترم دانشگاه علم و هنر ، پشتیبانی سامانه آنلاین، حوزه فناوری اطلاعات، روابط عمومی، حوزه پشتیبانی و آموزش و همچنین حمایتهای بی دریغ ریاست دانشگاه علم و هنر در برگزاری هر چه بهتر کلاسهای آموزشی دانشجویان قدردانی نموده و برای ایشان آرزوی توفیق روز افزون نمود.  


Science & Arts University
  • دانشکده فنی و مهندسی:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۰
  • دانشکده علوم انسانی:
    یزد، میدان عالِم، انتهای بلوار شهدای گمنام
  • ۸۹۱۵۸-۱۳۱۳۰
  • (۰۳۵)۳۸۲۰۷۱۸۰-۷
  • (۰۳۵)۳۸۳۰۲۱۸۴
  • دانشکده هنر:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۴
  • info [at] sau.ac.ir