معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی جهت برگزاری کلاسهای نظری به صورت مجازی، اطلاعیه ای شامل نکات مهمی ویژه اساتید و دانشجویان ابلاغ نمود.

ضمن تشکر و همراهی توصیف ناپذیر استادان گرامی در برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی در هفته‌های منتهی به سال جدید و حتی ایام تعطیلات، لازم است کلیه همکاران گرامی و دانشجویان عزیز با توجه به موارد ذیل نسبت به برگزاری کلاس‌های دانشگاه از مورخ 1399/1/23 به صورت مجازی اقدام‌ نمایند. بر این اساس موارد ذکر شده قابل اهمیت می باشد:

1) توصیه اکید می گردد پیش از برگزاری کلاس‌ها اساتید محترم و دانشجویان گرامی حتما فایل های راهنما را مطالعه نمایند. فایل های  راهنمای مربوطه در صفحه اصلی سامانه http://sau.iranlms.org قابل استفاده می باشد.  لذا امید است اساتید و دانشجویان براساس برنامه‌ ی آموزشی ثبت شده در سیستم گلستان از تاریخ 1399/1/23 نسبت به برگزاری و حضور در کلاس از طریق این سامانه اهتمام ورزند. لازم به ذکر است چنانچه امکان هماهنگی از سوی استاد محترم درس با دانشجویان برای برگزاری در ساعتی غیر از ساعت مشخص شده در برنامه هفتگی وجود داشته باشد برگزاری کلاس در ساعت مورد نظر از طریق سیستم  آموزشی با هماهنگی مدیران آموزش و تایید ریاست دانشکده ها امکان پذیر می باشد.  

2) روسای محترم دانشکده‌ها مسئولیت نظارت بر برگزاری کلاس‌ها را با کمک مدیران خدمات آموزشی دانشکده ها عهده دار خواهند بود. طبق سازوکارهای ابلاغ شده، مدیران خدمات آموزشی هر دانشکده موظف می باشند روزانه گزارش برگزاری کلاس‌ها را به رئیس دانشکده اعلام نموده و  همچنین ضروری است  پیگیری های لازم و مستمر از سوی مدیران محترم گروه های آمورزشی و نیز سایر مسوولین ذیربط برای برگزاری شایسته کلاس‌ها به عمل آید.

3) کلاس‌هایی که جنبه عملی داشته در صورت امکان ادامه کار با سازوکارهای فراهم شده، می تواند همانند سایر کلاس‌های آموزشی برگزار شوند. در غیر این صورت اینگونه کلاسها، پس از عادی شدن شرایط آموزش حضوری که از طریق مراجع ذیصلاح اعلام خواهد شد موکول می شوند. تصمیم گیری نهایی در این خصوص بر عهده روسای دانشکده ، مدیران گروه و استاد درس خواهد بود.  

4)  در خصوص دفاع از پایان نامه های دانشجویی تا زمانی که شرایط عادی حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه از سوی مراجع ذیصلاح قانونی اعلام نشده، دانشجویان می توانند بدون در نظر گرفتن محدودیت زمانی اعلام شده ( پایان فروردین ۹۹) و بدون اخذ جریمه مالی پایان نامه خود را به سرانجام برسانند . ضمنا با توجه به ضرورت موضوع ، در صورت فراهم آمدن شرایط دفاع  آنلاین ساختار آن متعاقبا در اطلاعیه های بعدی حوزه معاونت آموزش اعلام خواهد شد.

5)  باتوجه به اینکه امکان برگزاری امتحانات و آزمون‌ها در سامانه آموزش مجازی دانشگاه فراهم است، در صورت تداوم شرایط اضطراری موجود،  امکان برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت مجازی نیز میسر است که طی اطلاعیه های آتی اعلام خواهد شد. از طرفی چنانچه استاد درس تشخیص دهد که امکان برگزاری امتحان به صورت مجازی با توجه به ماهیت درس امکانپذیر نیست، پیش بینی های لازم جهت  برگزاری امتحان حضوری این دسته از دروس پس از برقراری شرایط عادی فراهم خواهد شد.

6) مدیران محترم گروه‌های آموزشی می توانند بر اساس دستورالعملهای بعدی  وفق برنامه های قبلی گروه در ساعت مقرر نسبت به برگزاری جلسات گروه اقدام و در خصوص امور مختلف علمی، آموزشی و دانشجویی همانند گذشته تصمیم گیری نمایند. تاکید می‌شود گزارش جلسات و تصمیمات اتخاذ شده می‌بایست توسط مدیر محترم گروه تنظیم و از طریق سامانه اتوماسیون اداری به رئیس محترم دانشکده ارسال شود.

7) روسای محترم دانشکده ها نیز وفق برنامه های قبلی می توانند نسبت به برگزاری جلسات شورای دانشکده اقدام نمایند تا امور مختلف آموزشی دانشجویان و استادان در اسرع وقت ساماندهی و اتخاذ تصمیم شود.

8) چنانچه گروه های آموزشی در راستای فعالیت های فوق برنامه آموزشی تصمیم به برگزاری کلاس یا سخنرانی توسط استادان یا محققین خارج از دانشگاه را دارند پس از مکاتبه با معاونت آموزشی دانشگاه از طریق روسای محترم دانشکده امکان تعریف جلسه در سامانه مرتبط فراهم است.

*چند نکته مهم جهت اطلاع اساتید و دانشجویان گرامی:*

 - اساتید و دانشجویان گرامی دقت نمایند که استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه با اینترنت‌های  ADSLخانگی و اینترنت موبایل قابل استفاده بوده و جای نگرانی نیست. البته قابل توجه است که چنانچه کلاس آنلاین در حال برگزاری باشد و کاربر در ارتباط خود با کلاس آنلاین دچار اختلال شود مشکل مربوط به اینترنت کاربر بوده و به سامانه آموزش مجازی مربوط نیست.

- اساتید گرامی توجه فرمایند که جهت بهره برداری کیفی دانشجویان از مطالب درسی ارایه شده، فعالسازی گزینه ضبط جلسه آموزشی سامانه الکترونیک توسط استاد درس صورت خواهد گرفت.

- دانشجویان گرامی توجه فرمایید که تمامی فایلهای ضبط شده کلاسهای آنلاین توسط استاد،  به مرور در دسترسی قرار می گیرد.

- اساتید و دانشجویان گرامی مجددا تاکید می گردد پیش از ورود به سامانه، فایل‌های تصویری راهنما را مشاهده نموده و نیز فایل  pdf راهنما را به دقت مطالعه فرمایند.

- اساتید گرامی لطفا قبل از آغاز کلاس، امکانات خود از قبیل اینترنت، وسیله مورد استفاده(لپ تاپ، PC، گوشی هوشمند و ...)، هدست(جهت بهبود کیفیت صدای ارسالی و دریافتی) و فایل های مورد استفاده خود را بررسی نمایید.

- اساتید گرامی دقت نمایند فایل‌هایی که برای ارائه در کلاس آماده می نمایید به فرمت  pdfتبدیل شود  ( اگر تعداد صفحات زیاد است آن را به چند فایل تقسیم کنید).

- اساتید گرامی توجه نمایند چنانچه به هر دلیل قادر به حضور در کلاس نباشند لازم است پیش از شروع کلاس و در زمان مقتضی ، شخصا  به دانشجویان اطلاع رسانی های لازم را انجام نمایند . 

- دانشجویان گرامی لطفا قبل از آغاز کلاس، امکانات خود از قبیل اینترنت، وسیله مورد استفاده(لپ تاپ، PC، گوشی هوشمند و ...)، هدست(جهت بهبود کیفیت صدای ارسالی و دریافتی ) خود را بررسی نمایید.

- حضور دانشجویان در کلاس ها  الزامی  و شروع کلاس ها مشروط به حضور استاد درس می‌باشد. (تا استاد ابتدا وارد کلاس نشود دانشجویان به کلاس دسترسی ندارند.)

- اساتید و دانشجویان گرامی لطفا توجه داشته باشند که هنگام وارد کردن نام کاربری و پسورد (اساتید: نام کاربری، کد استادی، پسورد شماره ملی و دانشجویان: نام کاربری و پسورد هر دو شماره دانشجویی) صفحه کلید شما انگلیسی باشد.

-اساتید گرامی حتما هنگام خروج از کلاس بر روی گزینه  End meetingکلیک نمایند؛ در غیر اینصورت ضبط کلاس همچنان ادامه پیدا می کند.

-استاد می تواند فایل ضبط شده‌ای را که مناسب نیست و یا آزمایشی است بعد از اینکه فایل در بخش موارد ضبط شده قرار گرفت، حذف نماید.

- دانشجویان گرامی موظف می باشند کلیه فایلهای بارگذاری شده توسط اساتید  در آدرس lms.sau.ac.ir را مشاهده نموده و در اسرع وقت گزارش آن را به اساتید خویش منعکس نمایند بدیهی است ادامه بهره برداری از  آموزش مجازی دانشگاه علم و هنر پیرو اطلاعیه فوق از طریق سایت sau.iranlms.org و از تاریخ ۲۳ فروردین قابل دسترسی خواهد بود

- کلیه دروس عمومی دانشگاه  طبق اطلاعیه شماره 1 ، از طریق آدرس www.sau.ac.ir قابل دریافت می باشد. دانشجویان گرامی ضمن مطالعه دقیق راهنمای دروس عمومی نسبت به دریافت فایل و انجام موارد اعلام شده در آن اقدام نمایند .


Science & Arts University
  • دانشکده فنی و مهندسی:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۰
  • دانشکده علوم انسانی:
    یزد، میدان عالِم، انتهای بلوار شهدای گمنام
  • ۸۹۱۵۸-۱۳۱۳۰
  • (۰۳۵)۳۸۲۰۷۱۸۰-۷
  • (۰۳۵)۳۸۳۰۲۱۸۴
  • دانشکده هنر:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۴
  • info [at] sau.ac.ir