به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر، بزرگترین استارتاپ ناب گردشگری یزد در 3 روز متوالی (در انتهای هفته) در بازه زمانی 14 الی 16 آذر ماه سال جاری با حضور دانشجویان فعال دانشگاه علم و هنر در حال برگزاری است.
محورهای این رویداد شامل؛ کمپ های کویری، بوم گردی، سلامت و درمان، دانشگاهی و آموزشی، فرهنگی و هنری، صنایع دستی، آثار باستانی، تفریحی، مذهبی، زیارتی، عشایری، قومی - قبیله ای، مجازی و ورزشی بود.
در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزهای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم آمده اند تا طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کنند.
گفتنی است در این استارتاپ، دانشجویان دانشگاه علم و هنر در تیم هایی به نامهای TPو Kitty، سیروسلامت و خوارج حضور فعالی داشتند. اسامی شرکت کنندگان در این تیم ها؛ آقایان محمد بذرافشان، امیرعباس موفق، محسن پارسائیان، امید اسدی، رضا هاشملو، مهدی میرجلیلی، حجت یزدانی نژاد و خانم فرشته فلاحتی است.
شایان ذکر است در این رویداد، اساتید دانشگاه علم و هنر با نامهای دکتر شهاب شهوازیان، دکتر مریم صداقت، سمانه مورکی و ... نیز به عنوان منتور کسب و کار و مربی و همچنین برخی دیگر از دانشجویان این دانشگاه در بخش های اجرایی این استارتاپ فعالیت داشتند.
استارتآپ به شرکتهای نوپایی گفته میشود که با یک ایدهی ساده و اولیه شروع میکنند و به سرعت رشد مییابند و به درآمد میرسند. از بهترین مثالها و موفقترین استارتآپهای جهان میتوان به گوگل، مایکروسافت، اپل و… اشاره کرد. شرکتهایی که با یک ایدهی ساده شروع به کار کرده و به درآمدهای میلیاردی رسیدهاند و امروز بر دنیا تاثیر میگذارند.
استارتآپها معمولا نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی ندارند و به کمک فناوری توسعه پیدا میکنند، برای موفقیت استارتآپ تکنیکهای متفاوتی مورد نیاز هست که باید آموخته شود.