معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر با تاکید بر تلاش برای اثربخشی آموزش‌ها در این دانشگاه، از برگزاری مشاوره رایگان انتخاب رشته دانش‌آموزان پذیرفته شده‌ی کنکور سراسری در این دانشگاه برای هفتمین سال متوالی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر، دکتر «محسن برزگری» با بیان این که دانشگاه علم و هنر براساس آخرین رده‌بندی دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور جزو پنج دانشگاه برتر کشور قرار دارد، یکی از وجوه متمایز کننده این دانشگاه را وابستگی آن به جهاددانشگاهی و سیاست‌گذاری این دانشگاه براساس نقشه راه این نهاد مقدس ذکر کرد.

 به گفته وی، جهاددانشگاهی استان یزد عمدتاً در حوزه‌های پژوهشی،‌ آموزشی، فرهنگی و اشتغال فعالیت دارد لذا ماموریت‌های دانشگاه نیز براساس سیاست‌های این نهاد تدوین و دنبال می‌شود و با توجه به این که رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه عموماً براساس نیازهای بازار و طرح آمایش سرزمین است، اکثر دانش‌آموزانی که برای تحصیل به این دانشگاه مراجعه می‌کنند، بعد از فارغ‌التحصیلی خیلی به لحاظ فعالیت در بازار کار دچار مشکل نمی‌شوند.

این مسئول، یکی دیگر از ویژگی‌های این دانشگاه را تلفیق آموزش و پژوهش بیان و تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه علم و هنر علاوه بر گذراندن واحدهای درسی مصوب براساس سرفصل‌های تعیین شده از سوی وزارت علوم، 12 واحد درسی اضافه نیز برای آشنایی با بازار کسب و کار می‌گذرانند.

وی این دوره‌ها را شامل کلاس‌های کارآفرینی، کسب و کار، آشنایی با صنعت، زبان انگلیسی و مهارت‌های زندگی ذکر کرد و گفت: ایجاد بسترهای مورد اشاره در این دانشگاه باعث شده که دانشجویان علاقمند به حوزه پژوهش براساس آموزش‌هایی که می‌گذرانند، بنا بر نیازهای حوزه کسب و کار، در فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه نیز همکاری داشته باشند.

برزگری با بیان این که بیش از 35 درصد از پایان‌نامه‌های تحصیلی دانشجویان این دانشگاه منجر به عقد قرارداد با بخش‌های مختلف می‌شود، خاطرنشان کرد: پایان‌نامه‌های دانشجویی در صورت رفع نیازهای بازار کسب و کار و جامعه، از امتیاز تشویقی نیز بهره‌‌مند خواهند شد لذا بسیاری از دانشجویان به سمت کاربردی کردن تحقیقات و پایان‌نامه‌های خود سوق یافته‌اند.

وی با بیان این که هم‌اکنون شش هزار دانشجو در 80 کد رشته این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، تاکید کرد: اقدامات خوب این دانشگاه که براساس ماموریت‌های جهاددانشگاهی تعریف شده است، نهایتاً منجر به آشنایی دانشجویان و جذب راحت تر آنها به بازار کار پس از فراغت تحصیل شده است.

وی با اشاره به افتخارات دانشجویان این دانشگاه در جشنواره‌ها و المپیادهای مختلف علمی، گفت: دانشجویان ممتاز دانشگاه علاوه بر تخفیف‌های شهریه، در دوره‌ها و تورهای آموزشی داخل و خارج کشور شرکت خواهند داشت و در مقطع لیسانس با کسب معدل 18 به بالا می‌توانند بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهند.

برزگری به رشته‌های جدید اضافه شده به این دانشگاه اشاره کرد و گفت: برای اولین بار مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌های کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و جغرافیای گردشگری، آموزش زبان انگلیسی و روان‌شناسی عمومی توسط دانشگاه کسب شده و در مقطع کارشناسی نیز از سال تحصیلی جدید در رشته‌های حقوق، مدیریت دولتی، مشاوره و میکروبیولوژی و نیز کارشناسی ناپیوسته علوم ورزشی می‌تواند دانشجو  پذیرش کند، ضمن این که رایزنی‌هایی برای دریافت مجوز دو کد رشته دکتری در رشته‌های گردشگری و مدیریت را نیز در دست اقدام داریم.

معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر در بخش پایانی سخنانش به برگزاری مشاوره رایگان انتخاب رشته دانش‌آموزان پذیرفته شده‌ی کنکور سراسری در این دانشگاه برای هفتمین سال متوالی خبر داد و تصریح کرد: این مشاوره با حضور مشاوران طراز اول استان و با همکاری روابط عمومی دانشگاه از روز اول اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش و به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

وی افزود: دانش‌آموزان پذیرفته شده در کنکور سراسری می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی SAU.AC.IR ‌ یا ربات تلگرام SAUBOT@ اقدام به ثبت‌نام و دریافت مکانیزه نوبت مشاوره کنند.

به گفته برزگری، مشاوره به صورت گروهی و انفرادی انجام خواهد شد به این نحوه که براساس اعلام نوبت، متقاضیان به صورت گروهی مشاوره خواهند دید و سپس در صورت اعلام نیاز به صورت انفرادی تحت مشاوره تحصیلی قرار می‌گیرند.


Science & Arts University
  • دانشکده فنی و مهندسی:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۰
  • دانشکده علوم انسانی:
    یزد، میدان عالِم، انتهای بلوار شهدای گمنام
  • ۸۹۱۵۸-۱۳۱۳۰
  • (۰۳۵)۳۸۲۰۷۱۸۰-۷
  • (۰۳۵)۳۸۳۰۲۱۸۴
  • دانشکده هنر:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۴
  • info [at] sau.ac.ir