معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر یکی از مهمترین ویژگی‌های این دانشگاه را ایجاد رشته‌های آموزشی بر اساس نیازهای جامعه، ماموریت‌ها و نقشه راه جهاددانشگاهی کشور خواند که باعث شده تا دانش‌آموختگان این دانشگاه از فرصت‌های قابل قبول شغلی بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر، دکتر «محسن برزگری» بمناسبت سالروز ارتقای این موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی به دانشگاه  تصریح می‌کند: جهاد‌دانشگاهی استان یزد فعالیت خود در زمینه آموزش عالی را از سال 1375 با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت شعبه‌ای از مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کشور آغاز کرد ولی از سال 1381 به عنوان یک مؤسسه مستقل فعالیت خود را ادامه داد.

وی می‌افزاید: این موسسه در سال 1392 با موافقت شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و از بین 345 مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی موجود در کشور، از تلفیق سه شعبه یزد، اردکان و اشکذر به دانشگاه علم و هنر ارتقاء یافت.

به گفته‌ی برزگری، این دانشگاه هم‌اکنون خدمات آموزشی خود را در سه دانشکده فنی مهندسی و علوم، علوم انسانی و هنر و در قالب 23 گروه آموزشی با 96 عضو هیات علمی(40 استادیار و 56 مربی) و در شعبه‌های مذکور با فضایی به مساحت 31 هزار مترمربع و برخوردار از امکانات آموزشی، رفاهی، و ورزشی، ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان می‌کند: دانشگاه علم و هنر یزد وابسته به جهاددانشگاهی به عنوان معتبرترین و گسترده‌ترین دانشگاه غیرانتفاعی در سطح کشور هم‌اکنون بیش از شش هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی(پیوسته و ناپیوسته) و کاردانی دارد که هرکدام با انتخاب یکی از 75 کد رشته این دانشگاه در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ورودی دانشگاه‌های کشور، پذیرش شده و هم‌اکنون مشغول به تحصیل هستند.

برزگری می‌گوید: علاوه بر اهتمام جدی مسئولان و اساتید دانشگاه به ارتقای کیفی و رشد علمی و اجتماعی دانشجویان، یکی ازمهمترین ویژگی‌های این دانشگاه ایجاد رشته‌های آموزشی بر اساس نیازهای جامعه، ماموریت‌ها و نقشه راه جهاددانشگاهی کشور است که باعث شده تا دانش‌آموختگان این مرکز آموزشی از فرصت‌های قابل قبول شغلی بهره‌مند شوند.

وی در این باره ایجاد دوره‌های توانمندسازی و مهارت افزایی در کسب و کار جهت تربیت فارغ التحصیلان کارآفرین را از مهمترین راهبردهای این دانشگاه برمی‌شمارد.

این مسئول بیان می‌کند: در راستای توانمند سازی و تسهیل ورود فارغ التحصیلان دانشگاه علم و هنر یزد به بازار کار، دوره‌های تخصصی نظیر کار آفرینی، زبان‌های خارجی، نرم‌افزارهای مرتبط با رشته تحصیلی، مهارت‌های کسب و کار و مدیریت خانواده در طول دوره تحصیل علاوه بر واحدهای درسی مصوب تمامی رشته‌ها، توسط اساتید مجرب ارائه می‌شود.
وی در این باره یادآور می‌شود: دانشگاه علم و هنر یزد به عنوان یک دانشگاه کارآفرین، ضمن ارتباط با مراکز صنعتی و تجاری در داخل استان و ایجاد مرکز کسب و کار در دانشگاه، به سمت اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان گام برمی‌‌دارد.

برزگری اهم ماموریت‌های دانشگاه علم و هنر در همین راستا را  تلفیق آموزش و پژوهش با همکاری پژوهشکده‌ها و گروه‌های پژوهشی جهاد‌دانشگاهی،  بسترسازی کارآفرینی و تجاری سازی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه و کمک به بهبود فضای کسب و کارهای کوچک و متوسط منطقه،  سرمایه‌گذاری در دستاوردهای علمی و پژوهشی و بسترسازی فناوریهای نوین و انرژیهای پاک بمنظور تجاری سازی و تولید ثروت، کمک به توسعه زیرساخت صنعت گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی منطقه ‌و  کمک به بهبود تغذیه و سلامت جسم و روان، ذکر می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر در ادامه کسب رتبه تک رقمی در آخرین ارزیابی کیفی انجام گرفته توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در میان 295 موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی، کسب رتبه‌های تک رقمی در آزمون سراسری کارشناسی ارشد، کسب رتبه‌های اول تا سوم المپیاد در المپیادهای دانشجویی و نیز قبولی مناسب دانشجویان در مقاطع بالاتر و کسب رتبه‌های تک رقمی آنان در آزمون‌های سراسری را از جمله افتخارات کسب شده این مرکز برمی‌شمارد.

وی همچنین از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه نیز اعزام دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزیده آزمون علمی فرش دستبافت به نمایشگاه‌های دموتکس، هایمتکس وIMM  در آلمان و فرش‌های آنتیک در ایتالیا، کسب رتبه‌های نخست مسابقات رباتیک کشور، برگزاری اولین همایش ملی فرش دستبافت ایران، کسب بهترین رتبه آزمایشی کامپیوتری ACM در بین دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان، برگزاری سومین همایش ملی دانش آموختگان فرش دستبافت کشور و برگزاری سومین المپیاد فرش کشوری را ذکر کرد.

برزگری در بخش دیگری از سخنانش اذعان می‌کند: با توجه به اعتماد خانواده‌های داوطلبان آزمون سراسری در سال‌های گذشته، این دانشگاه در پنج سال متوالی اقدام به مشاوره رایگان داوطلبین مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری برای انتخاب رشته با استفاده از مشاورین مجرب و با تجربه استان یزد کرده که با استقبال چشم‌گیر خانوادها مواجه شده است.

وی‌ می‌گوید: این دانشگاه در نظر دارد برای سال تحصیلی جاری نیز طبق روال گذشته اقدام به مشاوره رایگان برای داوطلبین آزمون سراسری کرده و علاوه بر آن نیز نمایشگاهی در خصوص آشنایی با رشته‌های دانشگاهی در این دانشگاه برگزار کند.

معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر در پایان نیز به کد رشته‌های آموزشی ارائه شده در این دانشگاه می‌پردازد و می‌گوید: دانشگاه علم و هنر یزد هم‌اکنون در مقطع کارشناسی ارشد، در رشته‌های مهندسی کامپیوتر،‌ مدیریت جهانگردی،‌ مدیریت صنعتی، مهندسی صنایع ‌ـ بهینه سازی سیستمها، مهندسی صنایع ـ مدیریت مهندسی ،‌ مهندسی سیستم‌های اقتصادی اجتماعی ، مهندسی معماری، مدیریت فناوری اطلاعات، صنایع دستی، فرش ـ اقتصاد و مدیریت،‌ فرش ـ مواد اولیه و رنگرزی، پژوهش هنر، طراحی پارچه و لباس، مهندسی فناوری اطلاعات، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، مهندسی باغبانی ـ‌ گیاهان دارویی، مدیریت بازرگانی، مالی ـ مهندسی مالی و مدیریت ریسک، حسابداری، مهندسی عمران، زیست شناسی ـ علوم سلولی و مولکولی، زیست شناسی ژنتیک، ایمنی صنعتی، ارتباط تصویری، آموزش زبان انگلیسی، روانشناسی عمومی، جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری، دانشجو پذیرش می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: همچنین در مقطع کارشناسی پیوسته، قبول‌شدگان کنکور سراسری می‌توانند رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مدیریت مالی، مدیریت صنعتی،‌ مهندسی عمران، زیست شناسی ـ علوم سلولی و مولکولی، مهندسی مکانیک، روانشناسی،‌ مهئدسی برق، آموزش زبان انگلیسی،‌ مهندسی صنایع،‌ حسابداری، مدیریت امور بانکی،‌ مهندسی معماری، صنایع دستی، ارتباط تصویری،‌ معماری داخلی، طراحی لباس، مدیریت بازرگانی، علوم و مهندسی صنایع غذایی، علوم ورزشی، زیست فناوری و مهندسی پزشکی را برای تحصیل انتخاب کنند.

برزگری اضافه می‌کند: این دانشگاه در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز در رشته‌های کامپیوترـ نرم افزار، مکانیک خودرو، تاسیسات حرارتی و برودتی،‌ الکترونیک، برق ـ‌ قدرت، حسابداری،‌ ‌معماری و ارتباط تصویری  و در مقطع کاردانی برای تحصیل در رشته‌های کامپیوتر ـ نرم افزار، الکتروتکنیک ـ برق صنعتی، حسابداری بازرگانی، گرافیک و نقشه‌کشی معماری، پذیرش دانشجو دارد.


Science & Arts University
  • دانشکده فنی و مهندسی:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۰
  • دانشکده علوم انسانی:
    یزد، میدان عالِم، انتهای بلوار شهدای گمنام
  • ۸۹۱۵۸-۱۳۱۳۰
  • (۰۳۵)۳۸۲۰۷۱۸۰-۷
  • (۰۳۵)۳۸۳۰۲۱۸۴
  • دانشکده هنر:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۴
  • info [at] sau.ac.ir