معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر با اشاره به برگزاری رایگان هشتمین دوره هدایت تحصیلی و مشاوره انتخاب رشته در این دانشگاه، گفت: علاقمندان در حاشیه این برنامه می‌توانند از نمایشگاه تخصصی معرفی رشته‌های دانشگاهی بهره‌مند شوند.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر، دکتر «محسن برزگری» امروز در جمع خبرنگاران با تبریک سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، یکی از مزیت‌های متمایز کننده دانشگاه علم و هنر از سایر دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور را وابسته بودن آن به نهاد غیرانتفاعی و عمومی جهاددانشگاهی خواند که تاکنون دستاوردهای عظیمی در حوزه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی برای کشورمان داشته است.

وی دانشگاه علم و هنر را به عنوان پنجمین دانشگاه غیرانتفاعی برتر کشور از افتخارات آموزشی جهاددانشگاهی ذکر کرد و گفت: این دانشگاه در حال حاضر با قریب 6500 دانشجو در چهار مقطع تحصیلی و 69 کدرشته در سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و معماری  در شهرستان‌های یزد، اردکان و اشکذر فعالیت می‌کنند.

برزگری با بیان این که دانشگاه علم و هنر جزو دانشگاه‌های گروه الف کشور است، گفت: این دانشگاه تاکنون 14 هزار فارغ التحصیل را تحویل جامعه داده که عمدتاً در حوزه کسب و کار مشغول بکار هستند.

وی از قبولی 60 درصدی فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقاطع بالاتر در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه درصد قابل توجهی از این دانشجویان هم‌اکنون در دانشگاه‌های دولتی و رده بالای کشور در حال تحصیل هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که در حال حاضر 600 مدرس با این دانشگاه همکاری دارند که 100 نفر از آنها عضو هیات علمی هستند، توانمندسازی دانشجویان و اعضای هیات علمی را از رویکردهای مهم این دانشگاه اعلام کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر با اشاره به رویکرد نوآوری و کارآفرینی در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: دانشگاه طی سه سال گذشته در مسیر تبدیل شدن به دانشگاه‌های نسل سوم، علاوه بر سرفصل‌های مصوب درسی دانشجویان، 12 واحد درسی اضافه را با موضوعاتی مانند مهارت‌های زندگی، مهارت‌های کسب و کار، آشنایی با محیط‌های کسب و کار، زبان انگلیسی و غیره تدوین کرده است تا دانشجویان در طول دوران تحصیلی در این موارد نیز آموزش‌های لازم را برای وورد به بازار کار و اشتغال کسب کنند.

وی یکی دیگر از مزیت‌های دانشگاه علم و هنر را هدایت تحصیلی قبول‌شدگان کنکور سراسری برای انتخاب رشته به صورت رایگان ذکر کرد و گفت: امسال نیز برای هشتمین سال متوالی این برنامه با حضور مشاوران برجسته استان در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: علاقمندان به ثبت نام در مشاوره‌های گروهی و انفرادی می‌توانند همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری تا به مدت 10 روز از طریق مراجعه به سایت دانشگاه به آدرس « SAU.AC.IR » به صورت اینترنتی اقدام به ثبت نام در این مورد کنند.

برزگری همچنین از برپایی نمایشگاه تخصصی معرفی رشته‌های دانشگاهی در محل دانشگاه در طول این ایام برای آشنایی پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری خبر داد و گفت: با توجه به حضور و مشاوره مدیران گروه‌های آموزشی، این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی علاقمندان با رشته‌های مختلف و آینده شغلی این رشته‌های تحصیلی خواهد بود.

وی اهمیت هدایت تحصیلی صحیح در کاهش روند افزایشی بیکاری فارغ‌التحصیلان و موفقیت شغلی آنها حائز اهمیت خواند و گفت: برخی افراد با انتخاب رشته نادرست وقت و سرمایه خود را هدر می‌دهند و موفقیت لازم را کسب نخواهند کرد در حالی که در قالب برنامه‌ها هدایت تحصیلی و با حضور مشاوران می‌توانند استعدادهای خود را دریابند و در راستای بالفعل کردن آنها گام برداند.

وی ضمن اشاره به تسهیلات متنوع و خوب دانشجویی در این دانشگاه گفت: خوشبختانه تمام دانشجویان غیربومی دانشگاه با نرخی که طی پنج سال گذشته تغییری نکرده است از خدمات خوابگاهی که امسال به صورت سوئیت ارائه می‌شود، بهره‌مند می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر همچنین با اشاره به این که علی‌رغم مجوز دانشگاه برای افزایش سالانه 10 تا 15 درصدی شهریه‌ها، اظهار کرد: دانشگاه در سه سال گذشته نیز به دلیل مشکلات اقتصادی جامعه اقدام به افزایش شهریه دانشجویی نکرده است.

وی در پایان نیز با بیان این که دانشجویان این دانشگاه در قریب 30 رشته کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی، 34 رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و پنج رشته کاردانی می‌توانند مشغول به تحصیل شوند، اعلام کرد: برای سال تحصیلی جدید دانشگاه مجوز پذیرش سه رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد شامل «فناوری موادغذایی»، «تصویرسازی» و «مدیریت بازاریابی» و نیز دو رشته در مقطع کارشناسی شامل «طراحی صنعتی» و «ایمنی صنعتی»  دانشجو می‌پذیرد.

به گفته برزگری، دانشگاه سعی دارد در سال تحصیلی آینده مجوز دو رشته دکتری گردشگری و پژوهش هنر را اخذ کند.


Science & Arts University
  • دانشکده فنی و مهندسی:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۰
  • دانشکده علوم انسانی:
    یزد، میدان عالِم، انتهای بلوار شهدای گمنام
  • ۸۹۱۵۸-۱۳۱۳۰
  • (۰۳۵)۳۸۲۰۷۱۸۰-۷
  • (۰۳۵)۳۸۳۰۲۱۸۴
  • دانشکده هنر:
    یزد، بلوار دانشجو
  • ۸۹۱۶۷-۱۳۳۳۵
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۸۰-۹
  • (۰۳۵)۳۸۲۶۴۰۹۴
  • info [at] sau.ac.ir